Blog - Latest News
Recensie Keys and Chords

“Voor wie houdt van singer-songwriters in een folk pop setting.”

Willemijn van Helden werd in 1989 in Rotterdam geboren, en groeide op als jongste in een groot gezin. Ze werd beïnvloed door artiesten zoals James Taylor, Noa, Tommy Emmanuel, Joni Mitchell, Alanis Morisettte en Sting. Willemijn studeerde cum laude af als zangeres/actrice aan het ArtEZ conservatorium. Vervolgens werd ze geselecteerd door de European Voice Teaching Association (EVTA) om deel te nemen aan het internationale programma Eurovox te Riga. Ze zong eerder bij de band Cheesecake en samen met haar broer Jan richtte ze de band Willow Mae op. Na een crowdfundingactie werd het nodige geld opgehaald voor dit debuutalbum, dat ondertussen al dateert van 2015. Ondertussen runt ze haar eigen praktijk voor zangcoaching. De folk en popband bestaat naast Willemijn uit Soraya Wunnink, Tom Schraven (achtergrondzang), Steven Favier (drums), Victor Weigand (keys), Maarten Vos (bas), Maarten Ouweneel (elektrische gitaar), Jan Van Helden (akoestische gitaar), Yavin Groenewegen, Robin Rombouts, David Mast, David Wilschut (blazers), Vera Van der Bie, Annie Tangberg, Jacob Plooij, Isabella Petersen (strijkers). Op deze CD staan 12 zelfgeschreven songs, die allemaal een facet van liefde belichten. De filosofie van Plato, de poëzie van Shakespeare, de visies van auteurs Brené Brown en Sue Johnson komen erin terug. Eerder werden al de singles ‘Spring Dew in Fall’ en ‘Blossoms Blooming’ uitgebracht, en de uptempo titeltrack opent de schijf. Het album komt tevens uit in een speciale editie met een fotokunstboek. Voor wie houdt van singer-songwriters in een folk pop setting.

3,5/5 ⋆

Patrick van der Wielen

Lees verder